macchina gialla

 
i onsdags fyllde pontus hela arton år. han hade tjatat om att han ville ha en ballong att gå runt med så såklart ordnade jag och elin så att han fick en. med helium och allt. på morgonen när han kom till skolan sa han 'hej det är min födelsedag!', öppnade sitt skåp utan att titta in i det och började prata om hur besviken han var att han inte hade fått någon ballong. knasig som han är, så gnällde han lite till innan han tittade in i sitt skåp som innehöll en ballong vi hade ståpat in där några minuter innan han kom. han blev megaglad & såg ut som ett barn så glad han blev. han fick också en fluga, som den elfte doktorn har, vattenpistoler och ett munspel.
efter skolan gick jag, han och elin och vi åt och drack och vi drack och åt och sen skulle jag sticka till vup. mer om det om typ två sekunder i ett annat inlägg.

i torsdags fick vi sovmorgon men också en massa onda blickar från folk som kräks om dem sitter med oss. tråkmånsar. efter skolan gick vi för att kolla om elin och pontus kan ge blod, vilket dem vill ge helt frivilligt knäppisar. det kan dem slash kan inte på grund av olika anledningar. sen delade jag med mig av en hemlis som kändes tung. kändes bättre efteråt. lite slumpet sådär.


elins bild.
jag och pontus käkar äcklig pastasallad i gräset. så här arg ser jag ut när jag äter tydligen.

idag, som är en fredag, fick vi utskällningar av vår engelska lärare som var besviken på att folk med a-potential inte når upp till det betyget. jaha. synd, är ändå nöjd med det jag fick även fast jag tycker lärarna inte verkar fatta det nya systemet alls. tycks ingen göra visst. efter skolan hade vi vattenkrig med en bestämd liten etta och sen träffade vi en söt italienska för lite glass. har lärt mig att macchina gialla är gul bil på italienska! sånt är ju fint! senare fick jag reda på att jag är reserv i koncert hus projektet. jaså, halvtråkigt, halvförväntat kanske. kanske inte, bara lite. aja, vi får se hur det blir med det. tycker jg är ändå är ganska cool som försökte. så det så. muntrar upp mig själv med lite elvisp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback