fina kvinnor.

det är ju fredag och dessutom internationella kvinnodagen så det tycker jag vi firar! här är de finaste kvinnorna jag vet just nu. i bästa ordningen: helt slumpat.

självklar början: spice girls. baby, ginger, sporty, posh & scary, de som gjorde de tre första åren i mitt liv helt alldeles super duper. tittade på deras koncert i istanbul på VHS varje dag efter dagis och dansade och sjöng med i varenda låt trots att det enda jag kunde av engelska då var aj löv ju. bättre start på livet kan man faktiskt inte få.


och så hon som startade allt: min mamma. mamma som kan allt och vet allt och gör allt. hon är lungnast och vackrast och snällast och mjukast och bäst. bäst, bäst, bäst.


caj. önskar du jobbade mindre så vi kunde prata mer och skratta mer och bråka mindre. finns ju ingen bättre än dig. här slank en kille in också fast det gör inget när den killen heter viggo, är 50% fjädrar och är min favoritkille.

alltså. vad sören gjorde jag innan er? Emelie (som kommer hem om 3 månader och 5 dagar!! eme, jag orkar knappt vänta!), Elin och lilla Nelly. känner mig trygg med er. tror inte ni vet hur mycket jag älskar er. men nu vet ni!
 
Sonja Dahlberg, min farmor, någon gång på femtiotalet. farmor & farfar har gått igenom tusen saker ihop, och separat också. de två är det längsta och raraste paret jag känner till. kan lyssna i tusen år på farmors röst och hur hon ser saker och ting. vill man så kan man sa hon till mig en gång när vi bakade hennes sockerkaka och jag inte nådde högsta hyllan. då gick jag och tog en stol. och så nådde jag. och så helt plötsligt hade jag lärt mig hundra andra saker. på en enda gång, med en enda mening, från en enda enastående person.

och slutligen, en hel drös fantastiska flickor, tjejer och kvinnor som förgyller dagen till max för att dem är sig själva och gör så att jag vill vara det också, helst hela tiden och så mycket det bara går! vill krama hela världen, så fina vi människor kan vara!
från vänster hörn och ner: Lady Gaga, Dita von Teese, Rihanna, Britney, Cheryl Cole, Cassie (och Nicki Minaj), Gaga igen, onda fen i Törnrosa, Anne Frank, Emilie de Ravin som Belle i Once Upon a Time, Kristen Stewart, Ellen DeGeneres & Portia de Rossi, Pocahontas, Coraline från Coraline, Sophia Grace & Rosie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback