dagen innan allt det hemska hände fast tvåtusen år sedan


Igår tog vi tåget i en timma tills vi landade i Halmstad. Där fick vi bland annat syn på denne herren.


Och denna damen. Tillsammans blir dem farmor & farfar, eller Sonja & Berndt som de också kallas. Dem ska vi fira hela påsken med!


Vi började med att kolla var i sjutton Kina ligger på en jättestor världskarta. Det landet ska farmor&farfar nämligen besöka snart. Här förklarar pappa varför en platt karta aldrig stämmer. Men anledningen har jag glömt bort.


Efter ett tag blev vi så hungriga att det serverades nässelsoppa. Det är i övrigt världens bästa soppa, direkt efter champinjonsoppa. Om jag fick bestämma skulle jag ha champinjonsoppa till frukost, nässelsoppa till lunch och chocklad till middag varendaste dag. Sådetså.


Jag blev tydligen så mätt att jag var tvungen att lägga mig på golvet. Resten av kvällen åt vi godis och såg på TV och mysade. Det var årets skärtordag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback