minisöndagsäventyr

idag vaknade jag tidigt tidigt för det är så jag vill leva mitt liv. trots min tidiga tidiga start latade jag hela dagen, åt som sören och satt i solen och läste.
vid sex mötte jag elin och pontus (som precis har skaffat körkort) och blev ivägkörd till gröningen där vi käkade glass och frös ihjäl lite. pontus blev sugen på jordgubbar och eftersom elin bor precis brevid en glad gubbe som odlar dem satte vi oss i bilen igen och körde iväg. satt i baksätet såklart pga livrädd. jag blev hungrig på pizza på vägen så vi stannade och beställde på något minilitet sött ställe mitt i ingenstans.

vi åkte sen hem till elin och satt och åt på hennes trappa tillsamans med världens fluffigaste och bitchigaste katter. dör den mjukaste döden. finns inget bättre än katter som är mjuka och låtsas tycka om en för pommes liksom. en sak jag ha lärt mig är att katter inte tycker om pommes men också glömmer att dem inte tycker om pommes ganska så fort.

när det blev kallt och vi tyckte gräset var för blött för att göra fler "kullebyttor" i gick vi in och satte oss i uterummet. på något vänster kom ett trivial pursuit med i leken och, kanske det vikitigaste, godisnappar. jag vann ju såklart. efter pontus och efter elin men ändå.

när vi blev sömniga fick jag sitta i framsättet som en rädd vuxen gör och jag och pontus körde hemåt. ungefär tre meter utanför elins hus stötte vi på två kvällspromenerande rådjur som hoppade lite över vägen. pontus dog nästan och jag missade dem typ. såg bara öronen när den ena satt och stirra argt på oss i fälten när vi körde iväg i snigelfart.

& nu är jag trött men vill inte sova för sömn är tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback