drömljus.


Idag slog vi två flugor i en smäll, hur hemskt det än låter, och för-firade min systers 20-årsdag med en promenix i staden för att kolla på Drömljus festivalen (som är en festival med en himla massa olika ljus, helt enkelt). Här har vi pappa med keps och allt.


SÅ många spralliga barn och hundar överallt. Här är någon slags trapp-blomster-stig. Framför detta stog en skulptur av is hämtat ändå från Umeå.


Magnus Stenbocks statyn som jag alltid går förbi och sorligt nog aldrig uppskattar. 


Fina Linda.


"Hur vill du att Helsingborg ska vara i framtiden?" löd frågan.



Förvirrade pappor och Linda & Leakim och instagram tillfällen.



Favorit ljusuppsättning nr 1: stjärnhimmel i en busskur med Alice i Underlandet-katter och flygande rosa grisar.



Favoritsystern & favoritljussaken.



Pappas favorit ljussak som jag tyckte såg ut som spunnet socker & fler gulliga familjer.


Filmstaden hade tappat sitt M denna lördagskväll vilket pappa tyckte var roligt som sören.



Sista ljussaken vi gick förbi var en massa upplysta lappar med drömmar på. Vissa lättare än andra.


Sen kom drömbussen förbi! Önskar att denna buss kan komma lite då och då varje dag med en hemlig destination. Bra för dem som inte riktigt vet var de vill åka någonstans men fortfarande vill vara på väg någonvart.



Sen åkte vi hem till mamma som är så här fin. Och det var min lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback