showtime


såhär trött trött trött var jag igår ca klockan tio på morgonen. hela denna veckan har vi haft föreställningar i skolan. vår barnteater Piratkalaset är färdig och skulle visas upp! så det gjorde vi! det hela är så himla mysigt och nervöst att man blir helt manglad.


här försöker pontus, eller riddaren, lyssna på den andra gruppens pjäs. det gick inte alls.



linnéa, vår punkiga prinsessa, och nelly, en av barnen i den andra gruppens pjäs, efter klockan tio föreställningen.


två fjärdedelar av min papegoj-kostym. älskar dessa stövlarna! det är som dem kommit hit ändå från 2001. till detta bar jag tre (!) tyllkjolar i blå, gul och grön för att få till den perfekta papegoj gumpen och så en massa fjädrar i håret och en påmålad näbb som nästan lyste i mörkret.



efter den andra gruppen och deras Jakten på Diamanten pjäs var avslutad hade vi tre timmars håla.



så då pratade vi om kodord och åttiotalsmusik, åt lunch och fiskbensflätade elins hår. klockan ett blev det dags för min grupps sista föreställning och gud vad nervöst och utmattande och glatt och fint allt var.
efter vi var färdiga och applåder och allt hade givits frågade vår teaterlärare om något barn hade någon fråga till riddaren eller kapten krok eller häxan eller någon i pjäsen. då sa en liten flicka "mm, jag har en fråga till prinsessan. min fråga är att du är fin."
bästa torsdagen i hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback