sena fredagslistan

tio saker du vill göra innan du dör. 
ha varit en stund i alla länder
lärt mig portugisiska flytande
ha huvudrollen i en intressant film
äga en liten gammeldags godisaffär
ligga med Darin
regissera någon film
vara 100% nöjd med mig själv
nå G#5 helt felfritt
spela på Rock in Rio
vara så slampig det bara går för vem orkar bry sig liksom
 
nio saker om dig själv.
jag håller på att räkna alla mina prylar och är uppe i 300. vill ner till under 100 någon gång
när ingen är hemma sjunger jag så högt det går
jag kan inte laga mat på något sätt och vis
om jag kollar in i solen nyser jag
jag tycker bananer är skitäckliga. lika äckliga som ananas, mango, melon och krusbär
jag har ett födelsemärke på låret som ser ut som en explotion. Eller en knasig sol
en gång i tiden fick jag för mig att jag var 157 cm. trodde det i typ ett år. men det visade sig att jag bara var 156 cm.
jag gillar att organisera prylar
jag har varit vegeterian sen jag var 13 (herregud 6 år!)

åtta sätt att vinna ditt hjärta på.
kramas mycket!
ta med mig ut
planera saker med mig
ignorera mig inte
och om du är arg eller sur på mig säg det till mig
prata om sånt som du tycker är viktigt
och lyssna på sånt jag tycker är viktigt
var knäpp
 
sju saker du ofta grubblar på.
vad tycker folk om mig
syns det att jag är rädd
varför vi blir förföljda av två dumma människor varendaste dag
tänker alla som jag
hur ser jag ut egentligen
gillar du mig eller står du ut med mig
vad som händer om jag får fler IG
 
sex kändisar du tycker är snygga.
Kristen Stewart är arg och läcker
Robert Carlyle är snygg som satan
Darin ju, och Kate Winslet såklart
och kanske han snygga som spelade Lysander på Stadsteatern förra året
och så Nicki Minaj får vi säga

fem saker du aldrig skulle vilja göra.
bli utsatt för ett brott
eller utsätta någon annan för det
föda barn
få ont
uppleva allt som hände 2008 igen
 
fyra saker du har köpt den senaste månaden.
en superfin handkräm som stinker rosor
mjukglass
20 bussbiljetter
världens finaste lila bh
 
tre sätt att få dig le/skratta.
var en trevlig busschaufför
sjung!
var med mig klockan 2 på morgonen
 
två gamla favoritlåtar.
 
något folk inte visste om dig.
att jag vågar om man hjälper till lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback