jag är pirrig pirrig

hur gammal är du? 19 -2 månader exakt ungefär

hur gammal känner du dig? alltid typ 12. tror jag kommer tycka det när jag är 40 också

vad har du gjort i dag? idag har jag mobbat ida på forumteatern (kände mig hemskast i hela världen), efter det hade vi konspirationsmöte på historian utomhus! vi gick in efter en timme, kollade på knasiga gymnaster och rappande präster på youtube och sen hade vi svenska. vi ska modernisera en text av shakespeare (varför) så såklart vi gick ut och solade på skolgården istället. pratade om killar och hur annorlunda folk nu ser på mig efter drickeriet. när lektionen var slut stack alla förutom pontus, elin och jag. efter en stund till i solen övertygade han oss att vi borde äta glass så vi gick ner till stan och köpte asdyr glass som vi sedan åt i vinden. pratade om onani-metoder och snodde en massa skedar. sen åkte jag & elin hem och jag kastade skräp som har bott i vår källare, kollade på bridesmaids för den är så himla bra och sen sa någon fin hej till mig. gudarns, man blir ju helt nervös. men mycket grann tisdag. här är ett filmklipp från idag där elin & pontus dansar salsa & jag sitter och säger lite random saker i bakgrunden:


vilken film såg du senast? Bridesmaids, bästa mongofilmen


vem ringde du senast? alltså ringer aldrig för jag är en av dem gamla människorna som fortfarande tror på kontantkort men glömmer att ladda dem a la 2001 men det var nog mamma för typ en år sedan

är du besatt av någonting? mina kompisar!

är du rädd för blod? inte ett smäck men det är ju inte trevligt att se ändå

beskriv platsen du befinner dig på just nu. sitter på en stol i mitt rum, datan är varm men utanför är det mysigt kallt. en massa kläder överallt i rummet som ska sorteras och en massa småpapper med saker som ska göras som får göras imorgon istället. eller morgonen efter det.

vilken färg är dominerande i din garderob? det är nog svart men jag har bestämt mig att jag inte får köpa fler svarta plagg för svart är tråkigt och det är allt man får bära på teatern

när vaknade du i dag? klockan halv åtta, whoops

vilken är din favorithögtid? som tråkmåns måste jag säga påsken, pga godis & farmor&farfar

vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? precis här är ganska fint

nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? ett litet hus i mitten av Malmö som heter BUP Akut. det var fem år sen (fem!) och själva huset var inte så förfärligt men allt var hemskt på alla sätt som finns ändå

hur vill du tillbringa din pension? glatt

vad lyssnar du på just nu? datorns surr

har du någon gång brutit ett ben? nej. men det känns lite nu som om jag har jinxat det

vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? äpplen, chocklad, iskallt vatten, jordgubbar och körsbär

vem är din favoritkändis? får ju säga Darin för satan så fin han ska vara då



vad är du på för humör just nu?
nervöst men har det mysigt och är himlans glad

vilka världsdelar har du varit i? europa & sydamerika

snarkar du? jag sparkas bara!

vilka yrken har du provat på? assistent i en musikstudio, jobbat på café, barnpassare & renhållningsarbetare

hur går du helst klädd? i fina klänningar

vilket stjärntecken är du född i? tvilling fast det säger ju inte någon något

vilket är ditt favoritgodis? hockeypulver och sura nappar

vad sa du senast? kommer aldrig ihåg sånt men jag tror det var 'men ändå'. pratade med pappa om att vi måste gå iväg och fixa min cykel, han sa att han inte hade tid förrän på fredag.

vilket var ditt bästa ämne i skolan? matte men sen försvann det

vad har du på dig just nu? myspysbyxor!

vilken är din favoritaffär? second hand & loppisar!

vad har du för storlek i kläder? xs-m, skiljer sig lite för olika butiker

vad har du i dina fickor? inte ett dugg

vad köpte du senast? en jätte, jätte, jättefin burk med handkräm som doftar rosor

hur många gånger har du flyttat? en endaste gång. vi bodde i en tvåa när jag kom så vi fick ta vårt pick&pack och flytta hela 50 meter bort till en fyra. jag var ett par månader ungefär.

om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? en val, en hur man talar med valar-bok och solkräm



är du morgon- eller kvällsmänniska?
alltså, jag är den sortens människa som mår bra när det är så sent att det är tidigt

senaste filmen du såg på bio? oj, det var tusen år sedan typ. silverlining-något hette filmen och var jättetråkig. klockan var 5 på morgonen och alla runtom hade somnat. det var också på lucianatten så det kanske var därför den var så tråkig men ändå.

har du blivit sydd någon gång? nej fy

har du någon gång badat naken utomhus? ja, det har hänt

vad åt du till frukost? fick stressa så det blev en macka med smör bara

hur såg ditt liv ut för tio år sedan? jag var 9, gick i trean och spenderade all tid med min dåvarande bästis eve och hennes marsvin

har du någon gång åkt dit för fortkörning? jag har aldrig ens kört

vart lägger du din mobiltelefon när du sover? på något ställe långt bort, helst så jag behöver leta efter den så jag vaknar haha

vad var det sista du åt? drack te och choklad vid sjutiden

vem är världens vackraste kvinna? Kate Winslet <3

är du blyg? oftast



vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
jag tyckte det var himla härligt att bli bjuden på shots, så vi säger det

vilken var den sista konserten du var på? såg finfina darin förra sommaren med det allra bästa folket

vad heter du i andra namn? Nathalie


har du varit med om en bilolycka?
nej, aldrig

har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? ja.

vilken är den roligaste träningsformen? lekar!

har du några husdjur? inte längre. när jag var sex fick jag en undulat i födelsedagspresent (vilket är helt groteskt egentligen). han var bäst i hela världen, himmelsblå, pratglad och hette viggo. han dog 2008 när jag behövde honom som mest. himla fin var han

vill du gifta dig? nej, aldrig nånsin

var växte dina föräldrar upp? min pappa växte upp i eslöv och min mamma i fortaleza

har du någon gång ringt polisen? jo, en gång, men jag kom inte fram, jag la på

har du svenskt ursprung? 50% svensk, 50% brasilansk

har du, eller har haft, något smeknamn? Gabby, vilket typ har blivit mitt namn, men Bella kallar mamma mig ibland

vilka är dina största svagheter? att jag ibland inte vågar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback